חיפויי קיר מעוצבים – כך תבחרו אותם נכון

חיפויי קיר יוצקים בחדר האמבטיה שלכם אושר ושמחה במלוא מובן המילה. מאד חשוב שתוודאו כי גם אצלכם המצב הוא כזה, ועל כן גיבשנו עבורכם מודל תלת שלבי לבחירת חיפויי קיר מוצלחים ומומלצים באמת. מומלץ לגזור ולשמור במיום בו תצטרכו לעטר את הקירות שלכם בחיפויים מעוצבים.

עיצוב גוון

עיצוב הגוון בחדר אמבטיה בתולי נקבע על ידיכם. אתם יכולים להחליט שהחדר ייראה כפרי ולבחור גוון עץ, או מודרני ולבחור גוון לבן, בזלתי ולבחור גוון שחור, או צבעוני ולבחור אריחים צבעוניים. הבחירה היא בידכם, וחשוב שהיא תתבצע בלב שלם, כשההחלטה שקיבלתם כבר מאחוריכם. כדאי יהיה לתכנן זאת מראש הרבה לפני שמתחילים לעצב, כך שבתחילת תקופת העיצוב תדעו בדיוק כיצד קירות חדר האמבטיה שלכם ייראו.

עיצוב רמת בהירות

כמובן שלכל צבע – רמת בהירות משל עצמו, גם אם מדובר במשפחה של גוונים זהים. לדוגמה, כחול ים זה לא תכלת שמים, וצהוב אש זה אינו צהוב שמש. לבן מעושן איננו לבן שלג, ועוד ועוד. ההמלצה שלנו היא להשתמש בגוונים בהירים של העיצוב שבחרתם אם החדר גדול ובגוונים כהים כאשר הוא קטן ובכך לתרום רבות לפרספקטיבת עיצוב נכונה בחדר.

פרמטרי עמידות

חיפויי קיר מעוצבים צריכים להיות גם עמידים. בפני מה הם צריכים להגן על עצמם? ראשית כל, מפני מכות וחבטות. בל נשכח שאלו הם הקירות שלכם, ואתם צפויים להישען עליהם, אולי בטעות להיתקל בחוזקה בהם. הדבר האחרון שאתם צריכים הוא נפילת אריחים, סדיקה שלהם או שבירה. בדקו כי מקדם השחיקה הוא 5-6 לפחות עבור חדר אמבטיה. בחדרים יבשים שאינם חדרי שירות ניתן לעטוף קירות גם עם חיפויים ברמת שחיקה 4 החלשה יותר. הפרמטר השני שאתם צריכים להכיר את פרמטר השפעת הצבע, שעליו להיות נמוך. פרמטר השפעת צבע גבוה, פירושו שכל חומר שנמרח לכם על הקיר, ממשחת שיניים עד תערובת סבון מיוחדת, עשוי לצבוע לכם את האריחים ולהכתים אותם. כשמקדם השפעת הצבע נמוך – החומרים הללו ייספחו, כלומר לא ניתן לשנות את הצבע מרגע שהסדרתם. לכן, מאד חשוב לחזור לפרק "עיצוב גוון" ולהפנים שכדאי מאד להשקיע מחשבה בבחירת צבע לאריחים שלכם.

נגישות