בחירת כיורים – כך תעשו את זה נכון

רכישת כיורים צריכה להיעשות בשיקול דעת כבד משקל על מנת להבטיח חוויית רחצה מענגת בחדר האמבטיה ותחושת סיפוק אמיתית בכל שימוש. כשאתם בוחרים כיור וגם אמבטיה לחדר רחצה ריק, מאד מומלץ לבצע את הרכישה כסט, שכן מדובר ב- 2 גיגיות מקבילות: אחת קטנה והשנייה גדולה. עיצוב זהה לחלוטין בצורה ובצבע מבטא אמירה מסוימת בעיצוב החדר, ולא משהו שרירותי, אלא את האופי המרכזי של החדר!

כך תקבעו את גובה הכיור

כיור מונח – כיור זה הוא ממשפחת הכיורים הגבוהים. הדופן החיצוני של הכיור חשוף ואינו חפור בתוך שיש העבודה. הוא נראה ממש כמו חפץ שמונח על השיש, על אף שהוא הודבק והודק אליו סופית. בכיור כזה משתמשים כאשר מעל עמדת העבודה אין ארון, או שהוא ממוקם ממש גבוה, באופן שלא מאפשר הפרעה לכיור או לפתיחת דלתותיו של הארון.

כיור שקוע – כיור זה הוא ממשפחת הכיורים הנמוכים. הדופן החיצוני של הכיור אינו גלוי, רק הפנימי. כיור זה מונמך, למעשה, על ידי עמדת העבודה שמאמצת אותו לחיקה: הוא חצוב בה. בכיור זה משתמשים כאשר הארון צמוד מאד בגובהו לשיש העבודה, עד כדי חוסר יכולת לשים כיור מונח.

כך תקבעו את צורת הכיור

כפי שהסברנו, רכישה משותפת עם האמבטיה פוטרת אתכם מדילמה זו, כי קבעתם שבחדר ריק מסוים הגיגיות יהיו בעלות מראה X, ומשם יש לבצע התאמות של ארונות ומקלחונים בהתאם. בדרך כלל, ככה המעצבים אכן יעבדו. הם קודם ישימו כיור ואמבטיה ורק אז, על פיהם, הם יעצבו את שאר החדר. במידה ולא התנהלתם כך, מומלץ מאד להתחקות אחר מראה האמבטיה. במידה והאמבטיה עגולה אך עם מעטפת מלבנית – מומלץ להתייחס אליה כאל אמבטיה מלבנית ולרכוש כיור מלבני בעל ליטוש מעטפת דומה לזה של האמבטיה.

קביעת איכויות לשיש או לקרמיקה של הכיור

מקדם שחיקה חזק – למניעת סדקים ושברים ושמירה על מראה מבריק ומלוטש לאורך זמן.

מקדם צביעה חלש – מקדם צביעה חלש הוא מקדם ספיחה חזק. מדוע זה חשוב? כי אם נופל חומר משפיע-צבע בכיור עם מקדם צביעה חזק, הוא יצבע את הכיור ויכתים אותו. להיפך, זה לא יקרה: החומר הצבעוני ייספג. זה מה שקורה ברוב הכיורים הביתיים.

נגישות